Uncategorized

Därför blev det Offcamber Communications

För cirka ett år sedan hade jag förmånen att fundera i vilken riktning mitt framtida arbetsliv skulle ta. Jag hade då i bagaget inledningsvis cirka 10 års erfarenhet från konsultvärlden som under de senaste 10 åren kombinerats med en rad olika linjechefspositioner. Naturligtvis har dessa 20 år innehållit ganska mycket rutinmässiga dagar. Men samtidigt har jag fått förmånen att varit med om en rad mer omvälvande arbetsuppgifter. Lanseringen av aktieplattformen Jiway, OM:s bud på Londonbörsen, Nasdaqs förvärv av OMX, Caremakrisen, betaltjänstens Swish etablering och beslutet att införa en betalningsinfrastruktur är bara en handfull exempel. Jag vet inte om det är jag som sökt dessa händelser eller om de sökt mig. Jag kan dock konstatera att jag trivs i utmanande situationer och där kommunikationen fått spela en avgörande betydelse. Den insikten i kombination med att jag ville utmana mig själv ledde fram till beslutet att starta Offcamber Communications. Det skulle dessutom ge mig möjlighet att pröva om de tio åren i linje förändrat mitt sätt att agera som kommunikationskonsult. Namnet då? Offcamber kan sägas vara motlut eller feldosering. Sådana sektioner eller kurvor kräver erfarenhet och skicklighet för att ta sig igenom och det är lite så jag tänker på den här byråns uppdrag – de ska gärna ha samma element.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *